מתכנן לפתוח עסק? 4 דברים שלא חשבת עליהם

מחשב

לקראת הקמת עסק חדש יש לגבש את הרעיון העסקי ולהכין תוכנית עסקית שצופה את תחזית ההכנסות וההוצאות במספרים ברורים. חשוב להבין מראש מה עלות הייצור של כל יחידת מוצר או של השירות שהעסק מוכר ומה מספר הלקוחות הדרוש לעסק על מנת להגיע ליעד הרווחים שהיזם רוצה. במאמר זה נתמקד בארבעה דברים חשובים שכדאי לשים לב אליהם לקראת פתיחת העסק החדש.

 

בניית אתר לעסק החדש

אחד הדברים שרבים לא חושבים עליהם מראש ויכול להיות בעלי חשיבות גדולה לתפעול העסק בהצלחה כבר מהרגע הראשון הוא בניית אתר אונליין לעסק החדש. כיום כמעט בלתי אפשרי להפעיל עסק מצליח בלי שיהיה לו אתר אינטרנט עסקי. צרכנים פונים כיום לאינטרנט על מנת לחפש שירותים ומוצרים בכל תחום. עוד על בניית אתרים לעסקים ראו כאן.

 

ביטוח העסק החדש

עם ההקמה של עסק חדש חשוב לדאוג גם להיבטי הביטוח. אמנם ההפרדה בין האחריות האישית והעסקית מגנה על בעלי העסק מבחינה משפטית מתביעות אישיות שונות אך הצלחת העסק תלויה גם בדברים רבים שלאף אדם אין שליטה עליהם. כאן נכנס הצורך של ביטוח. יש להתייעץ עם סוכן ביטוח לגבי סוגי הביטוחים שכדאי לערוך לעסק ואם הם מוכרים לצורכי מס.

ביטוח עסק טומן בחובו היבטים, חלקם ספציפיים לכל עסק וחלקם היבטים המשותפים עם בתי עסק נוספים. הביטוח צריך להיות מותאם לסיכונים של העסק בהתאם למאפייניו. סוגי ביטוח נפוצים החיוניים לעסקים הם, ביטוח מבנה ותכולה, ביטוח צד ג', ביטוח חבות מעבידים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח אחריות מקצועית ועוד.

 

אסטרטגיית תוכן בדיגיטל

לקראת פתיחת עסק חדש יש לקחת בחשבון גם את אסטרטגיית התוכן ופעולות השיווק השונות שיבוצעו בהתאם. גיבוש אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל הוא תהליך מקצועי בו יש לאפיין את העסק ולהבין את היתרון התחרותי שלו. יש להגדיר את הערכים  של העסק ואת פרופיל קהל היעד על מנת  ליצור את הפרסונה השיווקית האולטימטיבית של העסק ולבחור בערוצי השיווק המתאימים.

 

בניית תוכנית עסקית ברורה

לקראת פתיחת עסק חדש חשוב לבנות תוכנית עסקית ברורה. ניתן להיעזר באנשי מקצוע על מנת שבניית התכנית העסקית תבסס על ידע ונתונים. הדבר מאפשר בניית תוכנית אסטרטגית להשקת המוצרים או השירות באופן מסודר, באופן שהוא מותאם לקהל ומונגש מבחינה שיווקית בפלטפורמות המתאימות, על מנת להגיע ללקוחות הפוטנציאלים.

 

סיכום פתיחת עסק חדש

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בארבעה דברים חשובים שיש לקחת בחשבון לקראת פתיחת עסק חדש. הדבר הראשון בו עסקנו הוא בניית אתר אונליין יחד עם תחילת הפעילות העסקית. הדבר השני הוא ביטוח והגנה על העסק מפני דברים שלא ניתן לשלוט בהם. הדבר השלישי בו עסקנו הוא גיבוש אסטרטגיית שיווק ותוכן והדבר הרביעי והאחרון הוא בניית תוכנית עסקית.

מנוף

 

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.