סטודיו לעיצוב גרפי – שלושה עקרונות שמנצחים כל פרוייקט ב-2021

אם הגעתם לכאן כנראה שאתם במסע החיפושים שלכם עבור סטודיו לעיצוב גרפי מקצועי שיבצע פרויקט כזה או אחר עבורכם. הנה מאמר תמציתי ותכליתי שיסביר לכם למה לבחור דווקא בנו, וגם כמה טיפים שיעזרו לכם בהמשך המסע. תהנו.

business partners

הצורך בסטודיו לעיצוב גרפי איכותי ואמין הוא הכרח בשביל עסקים רבים. העובדה המוחלטת היא שאנחנו קונים כמעט כל דבר עם העיניים שלנו, והחשיבות הויזואלית לתהליך המכירה של כל מוצר היא קריטריון קריטי ביותר להצלחתו. יש כאלה שיטענו שעיצוב גרפי איכותי הוא בגדר מותרות עבור עסקים רבים מכיוון שהוא משמש כסוג של אומנות, וכאן נופלת הטעות. לאומנות ועיצוב יש הבדל מהותי בינהם והוא טמון בערך הפונקציונלי. בעוד שלאמנות אין מטרות ברורות והיא קמה לשם היצירה בלבד, עיצוב הוא תהליך מובנה בעל חשיבה מוגדרת מראש שנוצר לטובת השגת מטרה מסוימת. לשם הדוגמא: אפל מייצרים מכשירי טלפון לטובת שיפור התקשורת בין בני האדם ולכן עיצוב המכשירים שלה, יפה ככל שיהיה, מוכוון למטרה זו. אם היא הייתה מייצרת את המכשירים לשם האומנות, יכול מאוד להיות שהתוצאות הויזואליות שהיו מתקבלות היו יפות לאין שיעור מעכשיו, אך המכשירים פחות שמישים ופחות מתאימים למטרות החברה.

אז לאחר שהבנו את הנקודה הזו (והיה לי חשוב מאוד להסביר אותה כי היא חשובה ובסיסית ביותר), קבלו את שלושת העקרונות המנצחים שלי שירכיבו את סטודיו החלומות שתלכו אליו לשנה (או השנים) הקרובות.

עיצוב הוא דבר פונקציונאלי (נועד לשם מטרה מסוימת), וכאשר הוא מבוצע נכון – הוא מכניס כסף

הסיבה הראשונה ממשיכה באופן ישיר את ההסבר המפורט שנתתי בפסקה הקודמת. עיצוב שמבוצע נכון פשוט מספק את הסחורה, מגשים את מטרות העסק ובשורה התחתונה – מכניס כסף. אני אסביר, בואו ניקח לדוגמא עיצוב פלייר פרסומי לעסק שלכם: יש לכם מבצע חדש שאתם רוצים לקדם בעסק, ואתם צריכים לפרוש את היתרונות, הנתונים וההצעה על גבי דף שיביא אנשים לרכוש את אותו מבצע. עיצוב פלייר שיבוצע בדרך שאינה נכונה, קרי ללא קומפוזיציה והיררכיה נכונה בין הנתונים, ללא שימוש נכון בצבעים וללא בחירת טיפוגרפיה נכונה – לא יבצע כהלכה את המטרה לשמה הוא נוצר והיא להביא אנשים לעסק לרכישת המבצע. לעומת זאת, עיצוב שבוצע מתוך מטרה ברורה ומוגדרת, תוך חשיבה נכונה על המסר השיווקי, בחירה נכונה של אלמנטים, יצירתיות ומקצועיות הוא זה שיהיה מסוגל להביא את האנשים לנצל את המבצע ואת המטרה השיווקית.

זה מאוד פשוט, יש לנו שני פליירים, לשניהם אותה מטרה ברורה. אחד בוצע נכון ואחד לא, ולכן בהכרח הפלייר שבוצע נכון יותר יכניס יותר כסף לעסק.

לכן המסקנה היא, שסטודיו לעיצוב גרפי שיודע לעבוד במתודות ותהליכי עבודה נכונים מסוגל לייצר חומרי עיצוב שמכניסים יותר כסף לקופה העסקית, ולכן לא הייתי מזלזל בזה.

סטודיו לעיצוב גרפי שמכבד את עצמו יתייחס אליך כאילו הוא השותף העסקי שלך, ולא הספק שלך

משרדים רבים לעיצוב גרפי מתייחסים ללקוחות שלהם בשיטת קבלנות: "רוצה באנר שיווקי? יופי, תן לנו כמה ימים, קח את הבאנר וסע לשלום". "רוצה עיצוב לכרטיס ביקור? מצוין, בשביל זה אנחנו פה. תן לנו את שם העסק והפרטים היבשים שלך, ולאחר כמה ימים תקבל כרטיס ביקור אסתטי". יכול להיות שלכם זאת תישמע שיטת שירות לגיטימית ביותר, ואני חלילה לא בא להתווכח או משהו כזה, אבל משרדים כאלה מפספסים את המטרה הבסיסית ביותר שלשמה הם נוצרו, והיא להיות כלי הנשק עבור השיווק והפרסום של הלקוחות שלהם.

החשיבה של סטודיו לעיצוב גרפי צריכה להיעשות בהתאם למטרות וחזון העסק, ויחד עם בריף מפורט ומסודר שמסוגל להגשים את מטרות העסק. אז גם אם מדובר על פריט עיצוב קטן כמו באנר לפייסבוק או פלייר – הוא צריך להיעשות תוך שאילת השאלות הנכונות, הצבת החזון והמטרות הנכונות ומיקום המסר השיווקי בצורה נכונה. ואת זה, לא הרבה סטודיואים יודעים לעשות.

מחיר, שירותיות ועמידה בזמנים

אז כן, אמנם הסיבה האחרונה היא הכי מובנת מאיליה, אבל חשוב היה לי להדגיש אותה מכיוון שהיא אולי החשובה ביותר מבין כל הסיפור במסע החיפוש שלכם עבור סטודיו לעיצוב גרפי.

כשאתם מחפשים סטודיו, אתם בראש ובראשונה מחפשים שירות טוב. אתם מחפשים אוזן קשבת שתהיה מסוגלת לספוג מכם את הערכים והנקודות שחשוב לכם ולהעביר, ולהעביר אותם באופן חלק לחומרים השיווקיים.

כמו כן, אתם מחפשים סטודיו שיעמוד בזמנים שלכם, שלא ימשוך אתכם ולא ידחה לכם את הפרוייקטים עקב עומס. אתם מחפשים משרד שיקבע זמנים ריאליים ויעמוד בהם, ובכל שינוי או בעיה הוא יעדכן אתכם.

והדבר החשוב ביותר – המחיר. כי אין מה לעשות, בסופו של דבר כולנו יורדים לשורה התחתונה והיא העלות. הסטודיו שלכם צריך להיות מותאם באופן ישיר לגודל העסק ולתקציבים שלכם. אין לכם סיבה לשלם סכומים גבוהים על עיצוב, ואפשר וניתן לקבל עבודה מקצועית גם בתג מחיר נוח יותר.

אז בואו ננסה לסכם

סטודיו איכותי הוא כזה שמבין את חשיבותו של עיצוב נכון ופונקציונאלי. כמו כן, הוא מבין שלמרות שהוא נותן לכם שירות ומקבל מכם כסף, הוא מתפקד ממש כמו השותף העסקי שלכם. ולבסוף, הוא מקצוען, שירותי ונותן המחירים שנוחים עבורכם.

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.