כיצד גדלה התעבורה האורגנית שלי ב־3,000 כניסות בעזרת קידום תמונות

אייל רחמים – מנכ"ל Seolinks

הגדלתי את התעבורה האורגנית באתרי בכ־3000 כניסות ייחודיות. נשמע מופרך? אולי, אך זו האמת. בעזרת שימוש נבון בידע נרחב, אשר צברתי לפני מספר שנים בכמה קורסי SEO, ומן הסתם, גם בעזרת ניסויים ומחקרים שערכתי בנושא, הגעתי להישגים אדירים. באמצעות שימוש ב־4 שיטות נפוצות לקידום תמונות, הגעתי לתוצאות הללו. כמה הן יעלו לכם? טוב, מבחינה כספית, תוכלו גם לא לשלם בכלל. עם זאת, מבחינת מאמץ וחשיבה, בכל מקרה תצטרכו “להשקיע” הון. לכן, אולי בשיטות הללו תוכלו לבחור לא להשקיע כספית, אך ללא ספק תצטרכו לחשוב לא מעט – כך או כך.

חשיבות תגיות האלט בתמונות

עצם הדיבור על חשיבות תגיות האלט בתמונות מעלה את נושא התמונות והעמוד. כידוע, במידה וגוגל מצליחה להבין נתונים “אקסטרה” מהעמוד, מיקום האתר והתמונות יכולים להשתפר. לצורך הדוגמה, נניח ויש באתרכם דפים ופוסטים, הכוללים תמונות עם תגיות אלט. בעזרת תגיות ה־ALT הללו, גוגל יכולה להבין את הרלוונטיות של התמונות למילות המפתח השונות. אז איך ניתן לגרום לגוגל לקשר בין תמונה למילות המפתח שתרצו לקדם? ובכן, כאן אתם נכנסים לתמונה.

מותגים גדולים ומנצחים הם אלה שיש להם שפה ויזואלית ייחודית, ובראש ובראשונה לוגו איקוני, ממותג וזכיר. חברות ענק ומותגים משקיעים סכומי עתק, ואת מרבית תקציבם, על בניית שפה ויזואלית, שיפור הלוגו ונראות המותג ובנייה ייחודית של המוצרים שלהם. על כן, לא פלא שאנחנו מסוגלים להבחין ולזהות את הייחודיות של כל מותג ומותג ולהעדיף מותג אחד על פני אחר מעצם נראות האריזה והתכנים הויזואליים.

מן הסתם, אתם רוצים לדרג את התמונות שלכם גבוה בגוגל ולכן תצטרכו להתחיל בלהזין תגיות אלט. אולם, הימנעו משימוש בביטויים אקראיים, הם לא יובילו אותנו לשום מקום. חשבו על משפטים הגיוניים, הכוללים מילות חיפוש / מפתח – אחת השיטות בהן השתמשתי.

אילו משפטים יכולים להתאים לדוגמה? ניקח, למשל, תמונה שממוקמת בעמוד הכולל מתכון למאכל מסוים. במקרה הזה, ב־ALT נזין את המשפט הבא: "שימוש בשום ישדרג את מנת הבשר שלנו". מן הסתם, מילת המפתח הייתה “מנת בשר”. ניתן לראות שההקשר שלה במשפט הגיוני ביותר, מה שמוביל לדגש נוסף: אל תנסו “לדחוף” מילים בכוח.

בקיצור, אל תדחסו בצורה לא טבעית את מילות המפתח שלכם לתגית ה־ALT. גוגל מציינת זאת מפורשות בדף הבא: דחיסת מילות מפתח בתגית ALT משפיעה לרעה על חווית הגולש.

"השמת תגיות אלט בתמונה - תקבלו תוצאות לפנים 😊"

במקרה הזה, הגודל משנה – תמונות שלא עולות על 100KB

גוגל איננה דורשת נפח מקסימלי לתמונות בצורה רשמית. למעשה, במידה ונעבור על כל התקנון של גוגל, לא נוכל למצוא שבריר אזכור לנתון שכזה. ובכל זאת, עלינו להמשיך לשאוף לאיכות תמונה גבוהה בנפח מינימלי. מניסיוני, הגעתי למסקנה שאף על פי שגוגל לא פוצים את פיהם בעניין, הנפח שהם “בסדר” איתו נע בין
100-120kb. יתרה מכך, חשבו בהיגיון: נפח נמוך יותר -> מהירות עמוד גבוהה יותר -> חווית משתמש משופרת. עד כה, פעלתי בצורה זו. והתוצאות? טוב, הן מדברות בעד עצמן.

"רק תמונות קטנות מ-100KB יופיעו, לרוב, באזור המסומן בתמונה. תמונות עם נפח גדול? לא כאן"

תמונות ייחודיות לאתר – שכירת שירותיו של מעצב גרפי

מבדיקתי בקרב 3 אתרים שונים, אשר היו למעשה אתרי תמיכה משודרגים, התברר כי גוגל “אוהבת” תמונות ייחודיות. באתרים עם תמונות אלו, חלה התקדמות משמעותית יותר באופן יחסי בדירוגים, לעומת אתרי תמיכה עם תמונות מהמאגרים השונים באינטרנט (למשל: (Pixabay. יכול להיות שכאשר מדובר בתמונות מאתרים “יוקרתיים” יותר כמו iStockphoto הסיפור שונה, אך גם המחיר שונה בהתאם. בסופו של דבר, ניכר כי תמונות ייחודיות דורגו גבוה יותר מאשר תמונות ממאגר Pixabay, לדוגמה. ככל הנראה, גוגל יודעת, בצורה מסוימת, אם תמונה נמצאת בכמה וכמה אתרים, ולוקחת את הדבר בחשבון.

הגדלת מהירות האתר הכללית, ובעיקר, מהירות עמודים עם תמונות

מהירות האתר, ובפרט, מהירות דפים ספציפיים, הכוללים תמונות, חשובה מאוד. נתון מהירות האתר לא באמת חדש למישהו. ולמרות זאת, כמעט ולא מטפלים בו. למה? טוב, מסיבות של עבודה מפרכת, תקציב למתכנת וכו'. אז כן, הפעם השקעתי המון: שכרתי מעצב ליצירת תמונות ייחודיות, וגם מתכנת עם הבנה נרחבת במהירויות אתרים ודגשים עולמיים בתחום. לאחר עבודה מפרכת על חלקים שונים באתר, הבחנתי בשינוי אדיר. מבחינתי, העבודה המאמצת הזו השתלמה ובגדול. מה עוד הייתי יכול לבקש? קיבלתי אתר מהיר, עם תמונות ודפים הנטענים בצורה כיפית לגלישה – כל מה שרציתי. כתוצאה מכך, מן הסתם, גם חווית הגלישה השתפרה פלאים.

אופטימיזציה לתמונות ב־2 דרכים שונות

אופטימיזציה לתמונות, לרוב, נוגעת להקטנת נפחן. בדרך כלל, באתרים לא חשובים במיוחד, פשוט אעלה תמונה למדיה בוורדפרס, ולאחר מכן אבצע אופטימיזציה עם תוסף ייעודי לכך. הפעם, הגדלתי ראש. לפני כל העלאה, השתמשתי בשני מקורות לאופטימיזציה: TinyPNG ו־Kraken. רק לאחר מכן, העליתי את התמונה לאתר הוורדפרס שלי. מן הסתם, גם התוסף המוטמע באתר ביצע אופטימיזציה נוספת (שלישית!). בפעולה הזו, חסכתי 60KB. משמע, במקום שנפח התמונה יעמוד על ,110KB הוא עמד על 50KB (מרשים, לא?).

האופטימיזציה בהחלט תרמה: לדף, למהירות הטעינה הראשונית של התמונות, ולעוד כמה עניינים חשובים. כל אלו, סייעו לי “להתברג” בתוצאות החיפוש הראשונות במנוע התמונות של גוגל.

איכות התמונות ורלוונטיות הנושא לעמודים ופוסטים

ממש לפני סיום תהליכי הקידום, סיכמתי לעצמי: ביצעתי אופטימיזציה לתמונות, הזנתי את תגיות ה־ALT הרלוונטיות… מה אוכל לעשות מעבר, כדי לקבל "בוסט" נוסף? הגעתי למסקנה שלא מספיק לבחור ב־”סתם” תמונות, ואזדקק לתמונות ה־”משובחות” ביותר, הרלוונטיות ביותר לעמודים ולפוסטים השונים באתרי. לכן, השתמשתי באחד המאגרים היקרים ביותר, מטעם iStock, הנחשב למאגר התמונות הוותיק והגדול מכולם (המחיר, כמובן, לא היה קטן). בנוסף לכך, הזמנתי תמונות ייחודיות מהמעצב הגרפי שלי.

ובשורה התחתונה, עליי להודות שלאחר כמה חודשים, השיטות הפשוטות הללו החזירו את ההשקעה, ובגדול. בהתחלה, היו לי רק כ־1,000 כניסות אורגניות. עד כה, הגעתי ל־4,000 כניסות אורגניות! כמות מדהימה בפני עצמה. מעבר לכך, שמתי לב שגם אחוזי הנטישה ירדו – בונוס אדיר.

בואו נסכם את ה־”חפירה” הזאת – בכמה מילים

אז, לסיום, במה עסקנו כאן? אופטימיזציה נכונה, בחירת תמונות רלוונטיות, וכמובן, סידור התוכן באתר הם   המפתח להתברגות לשורות הראשונות במנוע התמונות של גוגל. האמינו במה שאתם עושים. בעזרת עבודה צמודה עם מספר שיטות, שאולי נשמעות בנאליות ופשוטות, תוכלו לעשות הבדל עצום. ממליצים לכם לחקור, להתנסות ולגלות – סבלנות היא מילת המפתח, השקיעו ואל תוותרו!

בהצלחה.

המאמר נכתב על -ידי אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ' ובעל בלוג מוביל בשם seolinks  עם כל החדשות והעדכונים הכי חמים.