עיצוב באנר: מדוע חשוב לבחור באיש מקצוע שיעשה את העבודה?

כיום, בזכות שפע הכלים (החינמיים ואפילו בעלות זעומה) שמציעה לנו רשת האינטרנט, קל לנו לטעות ולחשוב, כי אנחנו מסוגלים לעשות הכל בעצמנו, ללא עזרה ומבלי צורך באיש מקצוע מיומן ומנוסה בתחום. אחד מהתחומים בו נפוצה מאד חשיבה מוטעית זו, הוא תחום הגרפיקה, ובעיקר – הגרפיקה לאתרי אינטרנט. כי, לכאורה, כמה כבר קשה יכול לעשות עיצוב באנר (או אפילו לוגו) כשכלים כמוGIMP , Canva, Pixlr Photo Editor, PhotoFiltre או Inkscape מחליפים את המק ואת הפוטושופ הרציניים והמקצועיים של העבר?

וכאן, בעצם צורת חשיבה זו, נעוצה הטעות הגדולה של מרבית חובבי ה-DIY!

נכון, זה אולי נראה קל, אבל המציאות – שונה לגמרי (וגם התוצאות)…

מהו בעצם באנר, ומדוע עיצוב באנר מורכב יותר ממה שנראה?

באנר הוא אמצעי שיווק אינטרנטי נפוץ – מודעה בדף שבאתר שמשמשת לפרסום, ומטרתה, במרבית המקרים, היא משיכת הגולשים מן האתר שבו ממוקם הבאנר אל אתר היעד, האתר המפרסם את הבאנר.

עד כאן, הכל נראה קל וברור, אבל…

באנרים מורכבים, בד"כ, מטקסט, וויז'ואל (קבצי תמונה ו/או סרטונים) ולפעמים גם אודיו (קבצי קול) והם מבוססים על רכיבי מולטימדיה שפועלים על טכנולוגיות שונות כמו פלאש, שוקוויב, ג'אווה וסילברלייט. וכאן, הדברים טיפה מתחילים להסתבך, כי בעוד כל הרכיבים שמוכנסים לבאנר בעת עיצוב באנר נועדו למשוך את תשומת ליבם של הגולשים בדרך האפקטיבית ביותר אליו, חלק מהרכיבים הללו עלולים שלא לפול בסביבות מסוימות, או, לחילופין, לא להיראות באופן המיטבי שלהם במכשירים שונים (כן, שוב עניין המובייל הידוע). כך, שלכאורה, עיצבתם באנר מדהים ולגמרי בעצמכם, אבל רוב הסיכויים הם שהוא לא יצליח לעבוד באף מקום אחר, חוץ מאשר במחשב שלכם.

והמסר - מה איתו?

אז אוקי. גם אם נצא מנקודת ההנחה שתצליחו לצלוח את העניין הטכני בשלום (מחזיקים לכם אצבעות, באמת!), עדיין קיים העניין ה"קטנטן" הזה שבע עיצוב באנר צריך להתחשב בו – המסר שאתם רוצים להעביר. כיום, בעידן שבו על תשומת הלב של כל גולש מתחרים עשרות ומאות מפרסמים, כל באנר חייב להיות מבריק באמת, על מנת לגרום לכך שעינו של הגולש תנדוד לכיוונו דווקא (שלא לדבר על כך שהוא יתפתה להקליק עליו, אם זוהי מטרת עיצוב הבאנר). בפועל, לרשות מי שאינו עוסק בתחום, עומדים מעט מאד ידע וכלים, כדי להבטיח שהבאנר יעביר את המסר הנדרש וישיג את מטרתו (בין אם המטרה היא הקלקה או אפילו משיכת תשומת הלב לצורך חשיפת המוצר / שירות או בית העסק).

רגע, אז למה לא לנסות לבד, ואם לא יצליח - לפנות לאיש מקצוע?

מכירים את המשפט "אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון טוב"? ובכן, עיצוב באנר הוא בדיוק המקום שבו המשפט הזה פוגש את המציאות. באנר לא מקצועי ולא מוצלח שלכם לא רק שלא ישיג את מטרתו המוגדרת, אלא, במרבית המקרים, הוא יגרום למצב הפוך מכך -לנזק תדמיתי תת מודע שנחקק בזיכרונו של הגולש. באנר מרושל ולא אפקטיבי עלול לחקוק אתכם בתת המודע של הגולש כבית עסק או כארגון שאינו מקצועי, שאינו מדויק, שמעגל פינות ואינו מייחס חשיבות לפרטים הקטנים. בקיצור, כל אותם דברים שיגרמו לגולש שלא לפנות אליכם, ואפילו (שוב, באופן תת מודע לגמרי) "לסנן" את הבאנרים העתידיים שלכם ולהתעלם מהם – פשוט לא להבחין בהם, גם אם הם רואים אותם.

אז בואו נסכם רגע?

עיצוב באנר הוא צעד שיווקי ופרסומי חשוב מבחינה עסקית.

אין שום סיבה בעולם שתפספסו את האפשרות לרתום את אמצעי השיווק והפרסום היעיל הזה לצרכיכם!

דוגמא_של_באנר
דוגמא_נוספת_של_בנר
עוד_באנר_לדוגמא
באנר_לדוגמא
קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם. שיהיה לכולנו בהצלחה!

קדימה, לעבודה!

אנחנו מחכים בקוצר רוח לעצב לכם את הדבר הבא שלכם. פנו אלינו ואנחנו נמשיך מכאן (: