יש לכם עסק בחדרה והסביבה? אל תוותרו על קידום אורגני בגוגל!

קרדיט: DEPOSITPHOTOS

חדרה התפתחה בשנים האחרונות בצעדי ענק, ואפשר לראות לכך ביטוי מובהק במישור העסקי. בעיר יש היום מספר עצום של עסקים ונותני שירותים בכל תחום. נוצרה כאן תחרות "בריאה", הדורשת מצד אנשי העסק השקעת אינספור מאמצים במאבק על כל לקוח ולקוח. קידום אורגני בגוגל יכול להיות שובר השוויון, ולהציע עבור אלה המבצעים אותו בהצלחה יתרון משמעותי.

מה זה בכלל קידום אורגני בגוגל?

גוגל, כידוע, הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, בפער עצום מהמתחרים. כמעט כל הגולשים מתחילים את החיפוש שלהם אחר דבר מה – למשל נותן שירות, מוצר, אטרקציה וכדומה – בחיפוש מילולי או קולי בגוגל. גוגל מציגה את התוצאות בכל מילת חיפוש על פי אלגוריתם סודי, שהמטרה של מקדמי אתרים היא לפצח אותו ולגרום לכך שהאתר המקודם יופיע בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש, ורצוי שגם בתוצאות הראשונות. נתונים מכל רחבי העולם מראים שהרוב המוחלט של הגולשים בוחרים באחד האתרים הראשונים המוצגים עבורם, בלי להגיע אפילו לתוצאות הנמוכות יותר.

יש לכך השפעה עצומה על פעילות האתר והעסק שמאחוריו. קידום אורגני בגוגל יגדיל את מספר הגולשים באתר, כאשר לרוב יהיו אלה גולשים ממוקדים שיכולים להפוך להיות לקוחות מהר מאוד. הם עשויים לבצע את הפעולה הנדרשת, החל מיצירת קשר עם החברה ועד לרכישה ישירה בחנות מקוונת. 

בכוחו החיובי של הקידום לתרום לבניית המוניטין של החברה. הגולש עשוי להסיק שעסק הממוקם גבוה בגוגל במילת מפתח רלוונטית הוא אכן מוביל מתחומו. העסק יהפוך להיות לזכיר עבורו, אפילו בתת המודע, כך שפעם הבאה שהוא יזדקק לשירות דומה – סבירות גבוהה שהוא יבחר באתר שנתקל בו במנוע החיפוש.

דגשים בדרך לקידום המוצלח

חשוב להדגיש שבתחום של קידום אורגני בגוגל אין מתנות חינם, וגם לא מעשי קסם. בדרך כלל כדי שהאתר יתקדם במעלה מנוע החיפוש, חייבים להשקיע הרבה מאוד מאמצים. אופטימיזציה של האתר, מאמרי תוכן, קישורים חיצוניים לאתר ושיפור חוויית המשתמש הם חלק מהמשתנים שמרכיבים את משוואת הקידום. לרוב דרושה עבודה של חודשים כדי להגיע לעמוד הראשון, ומאמצים שוטפים לשמר את המקום ולהתקדם עוד יותר. לכן מומלץ לבחור בחברה קידום או במקדם אתרים שמכירים את התחום על בוריו, מתמקדים בו וערים לכל השינויים החלים בו סביב השעון. קידום אורגני בגוגל הוא מלאכה מורכבת בפני עצמה, ולא כזו הנעשית "על הדרך".

אפשר להדגים זאת באינספור אופנים. קידום אורגני בגוגל מתחיל ממחקר מקיף, הבוחן בין השאר את מצבו הנוכחי של האתר, פעילות המתחרים, מאפייני קהל היעד וכן הלאה. באמצעות מחקר מילות מפתח אפשר להבין מהן המילים עליהן כדאי להיאבק. בחלק מהתחומים מומלץ לבחור במילים המבטאות חיפוש לוקאלי, למשל "עורך דין בחדרה", "חנות פרחים בחדרה", "מוסך בשרון" וכן הלאה. ההנחה היא שרבים מהאנשים ממקדים את החיפושים שלהם בעסק הממוקמים סמוך ככל האפשר למקום המגורים או העבודה שלהם. גם לאחר שבוחרים מילת מפתח יש לעקוב אחר ההתקדמות בה, לראות האם היא מניבה כניסות לאתר ולהיות ערים לביצוע שינויים לאורך הדרך.