עיצוב רולאפ - 5 חמישה כללי ברזל

חושבים לעצב רולאפ להרצאה, כנס או פרוייקט חדש? יש לנו כמה דברים לחדש לכם לפני שאתם בוחרים את איש המקצוע, את התוכן ואת העיצוב שלכם. קדימה, לקרוא!

למרות העידן הדיגיטאלי שבו אנחנו חיים ומתפקדים עסקית, דווקא למוצרים המודפסים על סוגיהם השונים, נודעת חשיבות רבה לעסקים מההיבט השיווקי. במסגרת זו, מוצעים לעסקים מוצרי הדפסה רבים אשר תפקידם הוא משיכת תשומת הלב ויצירת עניין בשירותים או במבצעים אותם מציע העסק. זאת, כמובן, בנוסף ליכולתם ליצור סביבת עסקים נעימה ואסתטית ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים של העסק. לתוך נישת המוצרים המודפסים היעילים, מתברג היטב עיצוב רולאפ (רול אפ, RollUp או כל וריאציה אחרת על השם). בפועל, מדובר בפוסטר עומד, גדול ואורכי (לרוב), שמותקן על מתקן שתפקידו להחזיק אותו יציב במצב עמידה. עיצוב רולאפ בדרך זו חוסך למפרסמים מקום רב, ואף מאפשר להם להסב את תשומת הלב העוברים והשבים, המבקרים בבית העסק, בביתן התצוגה העסקי בתערוכה וכן הלאה.

עיצוב רולאפ - העקרונות שבהם יש לדבוק:

עקרון ראשון - לבד או באמצעות איש מקצוע?

ברור למדי, כי העיקרון הראשון בו יש לדבוק הוא ההחלטה הכנה והאמיצה האם אתם מסוגלים (אבל באמת יודעים שאתם מסוגלים!) לתכנן, לעצב ולהפיק את הרולאפ שלכם בעצמכם, או שאתם זקוקים לעזרת אנשי מקצוע לפחות בחלק מהשלבים.

הרשו לנו להתעכב מעט על חשיבותה של ההחלטה, מאחר והיא מאד משמעותית, במיוחד עבור עסקים קטנים יותר, שהתקציב שלהם מצומצם. בניהול עסק ישנם מספר תחומים בהם ניתן (ואילו, במקרים מסוימים – רצוי) לעשות את הדברים בעצמכם. עיצוב רולאפ אינו אחד מהתחומים הללו. אם אתם עומדים להפיק משהו, שבמידה רבה, מהווה את כרטיס הביקור של העסק שלכם, כדאי שתעשו את זה בדרך המוצלחת ביותר שאפשר!

 

עקרון שני - הרולאפ אינו יחידה נפרדת, לא מבחינה שיווקית ולא מבחינה עיצובית

רולאפ אמור להגיע כחלק מחשיבה שיווקית אסטרטגית כוללת, המתבטאת לכדי צורך ביצירת אמצעי פרסום מסוימים. לכן, רולאפ חייב להתכתב עם מוצרי הפרסום האחרים של העסק, מתוך הלימה והתאמה מוחלטות לאסטרטגיה השיווקית הכוללת של העסק. טעות נפוצה למדי, בעיקר של עסקים קטנים, היא להפיק רולאפ כאן ועכשיו, כי יש להם כרגע צורך באחד. גם במקרה כזה, שווה להתעכב מעט ולהקדיש מחשבה על הדרך בה הרולאפ הספציפי הזה "מתחבר" לפאזל השיווקי הגדול יותר.

עקרון שלישי - היו חדים, מתומצתים ורלוונטיים

זה הזמן להבהיר, כי רולאפ אינו מיועד לפרט את כל ההיסטוריה העסקית שלכם, לכן, ייעדו אותו לפרסום המידע הרלוונטי בלבד. מידע נוסף יכול להינתן על ידי אנשי המכירות שלכם או בדרכים אחרות, אבל לא באמצעות הרולאפ.

עכשיו, אחרי שביססנו את זה, בואו נעבור לכמה עקרונות טכניים מעט יותר.

עקרון רביעי - מקמו את הלוגו שלכם תמיד למעלה, בראש הרולאפ

לעתים קרובות, ראש הרולאפ הוא המקום הראשון אליו אנשים מביטים. מתחת ללוגו הבולט, מקמו את המסר העיקרי שלכם, כשהוא בגובה העיניים. הלוגו הוא זה המושך את תשומת הלב, בעוד המסר העיקרי מועבר לקורא בפסקה שמיד מתחתיו.

עקרון חמישי - חשבו מלמעלה למטה, מימין לשמאל

את כולנו מלמדים, כבר בילדות, לקרוא מלמעלה למטה ומימין לשמאל, והלקוחות שלכם אינם יוצאי דופן מכלל זה. זכרו זאת כשאתם מתחילים לתכנן ולפרוש את זרימת המידע על הרולאפ שלכם. טיפ נוסף – הקפידו להשתמש בתמונות טובות וברזולוציה טובה, גם אם תידרשו, לצורך כך, לשכור את שירותיו של צלם מקצועי. מדובר ברולאפ ולא בגודל של כרטיס ביקור, כך שלאיכותו של כל פיקסל ישנה חשיבות!

ואם לרגע נסכם:

רול-אפים ממלאים תפקידים שונים עבור העסק (מקידום מבצע זמני, שיווק מוצר הדגל של בית העסק ואפילו – יצירת מודעות ראשונית-בסיסית לבית העסק). לאור כל האמור עד כה, ברור למדי, כי למרכיב השיווקי / פרסומי של הרולאפ (עיצוב רולאפ) ישנה חשיבות גדולה בהשגת מטרתו. אי לכך, השקעת מחשבה מקדימה (ובמקרים מסוימים, היעזרות בשירותיהם של בעלי מקצוע) יכולות להפיק את המרב מהרולאפ שלכם!

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם. שיהיה לכולנו בהצלחה!

yellow-rollup
רולאפ-מוכן-להדפסה
טריפל-רולאפ
עיצוב-רולאפ-איורי
קדימה, לעבודה!

אנחנו מחכים בקוצר רוח לעצב לכם את הדבר הבא שלכם. פנו אלינו ואנחנו נמשיך מכאן (: