עיצוב לוגו ליועץ עסקי?

משרד לגרפיקה, המתמחה בעיקר בעיצובי לוגו, מוכרח להעסיק עובדים יצירתיים, למצוא דרכים מעניינות להתמודד עם סוגי עבודות שונים ועוד.

במאמר זה, נעסוק בעיצוב לוגו ליועצים עסקיים. מהם הדגשים שכל משרד חייב לשים אליהם לב?

מהו קהל היעד המבקר באתר? (סוגיה ״נטחנת״, אך קריטית)

יועצים עסקיים מתמחים במגוון תחומים. לכן, חשוב שנתאים את סגנון הלוגו לפן העסקי, ולקהלי היעד של אתרו (חשוב מאוד לברר מידע כזה). כמו כן, מן הסתם שכדאי גם להיצמד כמה שיותר לדרישות הלקוח (אם יש כאלו). יתרה מכך, מומלץ לשים לב לדגשים הבאים:

המיתוג – ישנם עסקים המתבססים על חיה ו/או דמות מסוימת, עליה הלקוח מבקש שנתבסס. במקרים כאלה, השתמשו בצבעים חיים, אך לא ילדותיים – בכל זאת, מדובר בעיצוב עבור יועץ עסקי מקצועי.

גילאי קהל היעד של היועץ – בסופו של דבר, הלוגו לא מתפרסם באתר. הוא מתפרסם גם במודעות, ואפילו ברשתות החברתיות. לכן, חשוב לבדוק מהם הגילאים בקרב קהל היעד. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתאים את סגנון הלוגו לכמה קהלים בו-זמנית – לא צעיר וצעקני מדי, אך גם לא מיושן מדי.

בסופו של יום, מדובר באומנות (שטויות? ממש לא)

עבודה או לא, מדובר באומנות. לפעמים נתקעים, לפעמים לא יודעים, פשוט חסרה השראה. יש
דד-ליין לעבודה? השתדלו, כמובן, לעמוד בו. עם זאת, אם אינכם מרגישים שלמים עם התוצר הסופי, אל תשחררו אותו כי הוא לעוד "סתם לקוח".

עמידה בזמנים חשובה, אך גם שביעות רצון הלקוחות חשובה לא פחות. לכן, גם אם תחרגו מעט מהזמן הרצוי, כדי ליצור תוצר סופי איכותי ומושקע – זהו איננו סוף העולם. אחרי הכל, לקוחות נוספים יפנו אליכם אך ורק אם העבודה הייתה איכותית, יוצאת מן הכלל. נכון, עדיף לעמוד בזמנים, אך גם אם חורגים מהם יכול להיות שיצא מכך משהו טוב. בשתי מילים: זוהי אומנות.

בסופו של יום, מדובר באומנות (שטויות? ממש לא)

עבודה או לא, מדובר באומנות. לפעמים נתקעים, לפעמים לא יודעים, פשוט חסרה השראה. יש
דד-ליין לעבודה? השתדלו, כמובן, לעמוד בו. עם זאת, אם אינכם מרגישים שלמים עם התוצר הסופי, אל תשחררו אותו כי הוא לעוד "סתם לקוח".

עמידה בזמנים חשובה, אך גם שביעות רצון הלקוחות חשובה לא פחות. לכן, גם אם תחרגו מעט מהזמן הרצוי, כדי ליצור תוצר סופי איכותי ומושקע – זהו איננו סוף העולם. אחרי הכל, לקוחות נוספים יפנו אליכם אך ורק אם העבודה הייתה איכותית, יוצאת מן הכלל. נכון, עדיף לעמוד בזמנים, אך גם אם חורגים מהם יכול להיות שיצא מכך משהו טוב. בשתי מילים: זוהי אומנות.

מספר טיפים לעיצוב לוגו בכל תחום אפשרי (טוב, כמעט...)

  1. השקיעו בבחירת הגופן – כן, בדיוק. אל תשתמשו בגופנים חינמיים! קנו פונט ייחודי ללוגו הלקוח / השתמשו בפונט שרכשתם. גופנים קנויים ייחודים מקצועיים, ומשאירים רושם טוב בהרבה. איפה תוכלו לקנות גופנים כאלו? טוב, לא חסרים גופנים באתר "אאא פונטים בעברית". מניסיון, באתר הנ”ל תוכלו למצוא עשרות גופנים מעולים.

  2. השתמשו בתוכנות מקצועיות – יש לא מעט תוכנות חובבניות אפילו הפירוט עליהם יגרום לנו להקיא. חובה ממש חובה להשתמש בתוכנות מקצועיות אשר משומשות ע"י כל הגרפיקאים המקצועיים. תוכנות כמו: פוטושופ, ותוכנות לבניית הלוגו כמו תוכנות וקטוריות למשל.

  3. אל תמחזרו עיצובים מעבודות קודמות – כאשר מעצבים לוגו חדש, מדובר בלקוח חדש המצטרף למשפחה. אל תתנו ללקוח חדש חצי מה־”עוגה” שהלקוח הקודם אכל. חוק חובה לכל מעצב גרפי מתחיל: אל תשתמשו בחלקים מעיצובים קודמים. עבודה מקצועית מחייבת הכנה מאפס של כל חלק וחלק בהתאם ללקוח.

  4. קחו השראה מהמתחרים של הלקוח – לרוב, למתחרים של לקוחות גדולים ורציניים יש אתר מעוצב, מיתוג ולוגו מהממים! לכן, חשוב לקחת טיפה השראה מהמתחרים, בצורה בונה ומקצועית (ממש לא להעתיק!). ראו האם הלוגו של המתחרים מעלה לכם כיוונים אפשריים להתחלה. תוכלו גם להיעזר בבאנרים ובעיצובים אחרים, שאינם דווקא לוגו – אך שוב, אל תעתיקו.

  5. היעזרו בשירותיו של קופירייטר – מעצבים גרפיים רבים, שהם לרוב גם פרילנסרים, מעצבים לוגו בעזרת מסר שפשוט “קופץ” להם לראש. כל זה טוב ויפה, אך העדיפות היא להיעזר בקופירייטר, אשר יוכל לספק מסרים טובים בהרבה (זו עבודתו, בכל זאת). חשבו על כך בצורה הבאה: לקוחות מסתכלים על הלוגו ברמה העיצובית, אך לרוב מתרכזים במסר. העיצוב ללא ספק חשוב, אך אסור לנו לזלזל, בשום אופן, במסר.

  6. זהו? שולחים את הלוגו ללקוח? רק רגע – “שניה” לפני שתשלחו הלוגו ללקוח, חשוב להיעזר במשפחה ובחברים. קבלו את הביקורת הבונה, ופעלו בהתאם. חשוב לבקש ביקורת בונה, מכיוון שרק היא תוכל לתת לכם הערכה אמיתית. במידה ודעתם תהיה: "בסדר, נחמד", משהו כאן פשוט לא עובד כמו שצריך. אולם, אם הם יגיבו בצורה כזו: "וואו! מדהים, עבודה שלך?!", הלוגו ללא ספק מוכן לשליחה ללקוח.

לסיכום

כאשר אנו מעצבים לוגו, בטח ובטח ליועץ עסקי, חשוב שניערך בהתאם. אנו חייבים להשיג השראה, לשמור על ראש פתוח וכו'. ובמידה ואתם מתוסכלים ולא מוצאים כיוון התחלתי, קחו הפסקה. נרגעתם? מוכנים לנסות שוב? “קדימה, לעבודה”. כולנו תקווה שהעצות שסיפקנו במאמר, מניסיוננו המקצועי, יסייעו לכם. היעזרו בהן בתבונה – עכשיו, התור שלכם ליצור.

בהצלחה.

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם. שיהיה לכולנו בהצלחה!