מה כדאי לדעת על נהיגה מונעת

ללמוד נהיגה מונעת

 נהיגה מונעת היא קורס ארצי מטעם משרד התחבורה לנהגים שצברו נקודות על עבירות תנועה, ועליהם לחזור ולשנן את חוקי התנועה באופן תיאורטי. על נהיגה מונעת וההשלכות שלה במאמר הבא.

 

מי צריך ללמוד נהיגה מונעת?

נהגים שעברו עבירות תנועה וצברו 12-22 נקודות יצטרכו לעבור קורס נהיגה מונעת בסיסי ולאחר שיעשו מבחן תיאורטי הנקודות ימחקו להם. באם צברו יותר מ-22 נקודות ועד 35 נקודות, יצטרכו לעבור קורס נהיגה מונעת מקיף יותר והנקודות ימחקו רק לאחר 4 שנים. על יותר נקודות מקבלים פסילת רישיון ולאחר בדיקות במרב"ד יש לעבור מבחן תיאורטי ומעשי בנהיגה.

שיטת הניקוד היא כלי שנוצר על מנך לחנך את הנהגים העוברים עבירות תנועה. כלומר, יש להם הזדמנות לתקן את המצב באמצעות קורס לנהיגה מונעת לפני שיענשו. מדובר רק על נהגים שמבצעים עבירות רבות בפרק זמן קצר כמו עבירות מהירות, שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה, חצייה ברמזור אדום, נהיגה בקלות ראש ועוד.

 

מה האופציות חוץ מקורס נהיגה מונעת?

במידה והנהגים שצברו ניקוד גבוה אינם מוכנים לעבור קורס לנהיגה מונעת הם יאלצו לשלם קנס כספי גדול ורישיונם יישלל לפרק זמן. במידה ומדובר בעבירות חמורות כמו אי ציות לתמרור עצור או עקיפה על פס לבן הנהגים יקבלו קנס כספי ונקודות כאשר שלילת הרישיון שלהם תהיה מותנית בהשתתפות בקורס לנהיגה מונעת.

 

מדוע חשוב לעשות את הקורס?

מעבר לכך שקורס לנהיגה מונעת מבטל את הנקודות במקרים מסוימים, הוא מלמד את הנהגים מחדש כיצד לציית לתמרורים ולחוקי התנועה. לא מדובר על קורס קשה או מורכב, אלא על חידוד החוקים שרוב הנהגים כבר מכירים.

ברגע שמקבלים זימון מהמשטרה או ממשרד התחבורה לבצע את הקורס אסור להתעלם מהזימון אחרת מסתכנים בשלילת רישיון הנהיגה וכך גם אם לא עוברים את הקורס בהצלחה. כלומר, חייבים לעבור את המבחן בסיום הקורס. האחריות של הנהגים היא להצליח בקורס, להיות מודעים לחוקי התנועה ולשפר את נהיגתם.

 

מה עושים שמקבלים בנוסף לקורס קנס?

כאמור בעבירות תנועה חמורות הקורס ימנע שלילת רישיון אך לא קנס כספי. על אף זאת, ניתן באמצעות עורך דין לענייני תעבורה לבקש ביטול של הקנס ומחיקת נקודות או לחילופין להישפט בתנאי שזוהי עבירת תנועה ראשונה וחד פעמית. במקרים רבים ניתן להמיר את העבירה שהקנס הכספי עליה מופחת.

למשל, נהג שעושה שימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה יכול להמיר את העונש על עבירה של אי החזקת הגה המכונית בשתי ידיו. לעומת זאת, במקרים של מספר עבירות או עבירות חוזרות אין להימנע מלימוד קורס לנהיגה מונעת.

ההמלצה היא לפנות לעורך דין מיומן ומנוסה שיוכל לשפר את המצב לטובת הנהג, להקל בעונשים ולהביא לתוצאות טובות. למידע נוסף פנו למשרדה של עורך דין תעבורה יערית אוליאל.

נהיגה מונעת

3 השלבים עד לרישום פטנט
3 השלבים עד לרישום פטנט

רבים מאתנו שמעו על פטנטים שונים שהומצאו על ידי ישראלים ושינו את העולם כולו, אך מעטים הם אלה שמכירים בשלבים שהובילו לרישום הפטנט. מדריך זה

קרא עוד »
קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.