עיצוב מוצר – מה הוא ולמי הוא?

מעצב, תעשייתי

מעצבי מוצר פועלים בעבודתם לשיפור התפקוד, הערך והאסתטיקה של כל מוצר שאנו מכירים. אנו משתמשים בכל יום ועשרות מוצרים שונים, כמו: אייפדים, מכוניות, כלי נגינה ואפילו הפלאפון שכל היום איתנו, ואנו לא חושבים על מי עומד מאחורי המוצר הזה וכיצד הוא הפך להיות כזה אהוב עלינו. התשובה היא שיש מי שאחראי על כך שנאהב את המוצר, והוא מעצב המוצר (מעצב תעשייתי).

במאמר זה נרחיב על מה הוא מעצב המוצר, מה היא עבודתו ולמי מתאים המקצוע?

 

מה הוא מעצב מוצר?

מעצבי מוצר או מעצבים תעשייתיים פועלים במסגרת עבודתם לשפר את כלל מאפייני המוצר כדי שיתאים כמה שיותר עבור קהל היעד של אותו המוצר. בניגוד למחשבה הרווחת, מעצבי מוצר אינם מתעסקים בעיצוב מוצר עצמו (מבחינה ויזואלית), מעצבי מוצר אחראיים להשפיע על ההיבטים הטכניים של העיצוב הכולל על ידי התחשבות והכרת קהל היעד אליו מופנה המוצר.

מעצב המוצר חוקר ומבין את קהל היעד, אוסף ומנתח את דרישות הלקוחות ומיישם זאת בצורה מיטבית במוצר.מעצב מוצר מתחשב בכלל הפרמטרים ולא רק בעיצוב הפיזי. לקהל היעד דרישות רבות, שונות ובתחומים רבים: צרכי ראייה, בטיחות, נוחות שימוש וכו׳.

זו היא הסיבה מדוע מעצב מוצר חשוב כל כך לכל עסק, הרי לכל עסק יש קהל יעד ואוכלוסייה ספציפית אליה המוצר והשירות של העסק מופנית. מבלי הבנה והכרה בדרישותיו של קהל היעד, לא יהיה ניתן לגייס את קהל היעד כלקוחות.

 

קצת היסטוריה

מעצב מוצר הוא לא תחום היסטורי במיוחד. לפני מאות שונים, לא היה ייצור אמוני ומוצרים שהיו מופנים עבור קהל יעד ואוכלוסיות גדולות. עם מהפכת התעשייה בבריטניה באמצע שנות המאה ה- 18, החלו להתפתח מוצרים בייצור המוני לאוכלוסיות גדולות, כפי שהבנו מוצרים אלו זקוקים למעצבי מוצרים כדי להצליח, ולכן מקצוע זה התחיל את דרכו בשנים אלו.

 

למי מתאים המקצוע עיצוב מוצר?

עיצוב תעשייתי, או עיצוב מוצר הינו מקצוע המתאים לאנשים יצירתיים בעלי כישורים ומחשבה אומנותית. מעצבי מוצר בעלי כישרון עיצובי ובעלי חושים מפותחים במיוחד (חוש אסתטי, חוש טכני, חוש הנדסי). זה הוא תחום המשלב בתוכו כל כך הרבה ומכל התחומים.

 

לסיכום,

מעצב מוצר הוא מקצוע מורכב במיוחד המצריך הבנה בכמה תחומים שונים. למעצב מוצר חשיבות גבוהה להצלחת המוצר והעסק. תפקידו של מעצב המוצר הוא להכיר לעומק את קהל היעד ואת דרישותיו, וליישם זאת בתכנון המוצר.

מעצב, מוצר

3 השלבים עד לרישום פטנט
3 השלבים עד לרישום פטנט

רבים מאתנו שמעו על פטנטים שונים שהומצאו על ידי ישראלים ושינו את העולם כולו, אך מעטים הם אלה שמכירים בשלבים שהובילו לרישום הפטנט. מדריך זה

קרא עוד »
קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.