מהי חשיבות המשרה של Data Engineer ואיך תשיגו עבודה טובה בתחום

מחשב כוס קפה ועציץ

בעולם ההייטק יש אינספור משרות, כל כך הרבה חלקים שונים במערכת, ולכל אחד מהם חשיבות עצומה. לתפקיד Data Engineer יש מקום מכובד מאוד בעולם הזה, ואם זה נשמע לכם מסקרן, זה הזמן שלכם להכיר את התפקיד הזה מקרוב. לפניכם כמה דברים חשובים ועיקריים לגבי אחד מהתפקידים החמים בשוק ההייטק, ואיך גם אתם תוכלו למצוא עבודה בתחום בלי שום בעיה. אלו הם הדברים הבסיסיים שאתם צריכים לדעת רגע לפני שתיכנסו לעולם הזה בעצמכם.

 

איסוף נתונים

היום ארגונים וחברות חייבים להתמודד עם המון נתונים שחייבים להיקלט בקצב גבוה, ובנפחים עצומים הרבה יותר משהיה בעבר. בנוסף, לעיתים צריך לעבור על הנתונים בזמן אמת או לפחות כמעט בזמן אמת. בעצם יש המון זרימת נתונים כל הזמן, ממקורות מידע רבים, והם זורמים פנימה לתוך המערכת של הארגון לשמירה ואיסוף נתונים, חלק מהמידע צריך ניתוח בזמן מידי וחלק נשמר ונאסף לאורך זמן, ואותו יהיה צריך להכין לקראת ניתוח.

 

מיהו ה- Data Engineer

מהנדס נתונים, נועד לאפשר לארגון להפיק את הערכים הנדרשים מכל הנתונים הרבים בצורה שהיא נגישה ויעילה. מדובר בתפקיד ליבה מרכזי בכל ארגון מודרני בימינו, והוא זה המאפשר לארגון או ללקוחות של אותו ארגון, להתחיל עבודה על ניתוח הנתונים בצורה שהיא יעילה, וכך לקבל תשובות באופן מהיר ואפקטיבי. אם תחפשו, תראו הרבה מודעות דרושים הייטק Data Engineer מכיוון שזה מקצוע מבוקש מאוד, ובצדק.

 

מהו התפקיד של Data Engineer

התפקיד של מהנדס נתונים כולל הרבה אלמנטים שונים ומגוונים, ניתן להגדיר את התפקיד שלו כאחראי קליטה והכנה של הנתונים לניתוח מתקדם למען הפקת ערכים נוספים מהמידע, אשר מתורגמים להגדלת הרווחים של הארגון. בלעדיו הארגון מתקשה לממש יכולות כמו  בזמן אמת לבצע ניתוח מכירות, ניתוח הונאה, הפקת מסרים שיווקיים ללקוחות, הפקת דוחות על פעילות הארגון ועוד.

 

אחריות התפקיד

מהנדס הנתונים אחראי על המידע בארגון בשלבים השונים שלו, בהקמה, בפיתוח ובתחזוקה של המערכות הקריטיות המבוססות כל נתונים עשרים וארבע שבע. את התחומים העיקריים עליהם אחראי מהנדס הנתונים ניתן לחלק לשני חלקים עיקריים:

  • התאמה – בחירת הטכנולוגיה המתאימה, יצירה ופיתוח תשתיות לקליטה ניתוח ואכסון, יצירת מנגנונים לזמינות, שמירת רמת ביצועים ופיתוח תהליכים אוטומטיים.
  • הכנה – הכנת המידע הגולמי לעיבוד, טיוב נתונים בכדי לוודא תקינות, יצירת תהליכי בדיקות ותקינות מידע והנגשת המידע לכלל הצרכנים הארגוניים.

 

איך תמצאו עבודה

בשביל להשיג עבודה בתחום, קודם כל כמובן שתצטרכו את הרקע המתאים, הלימודים הרלוונטיים, תואר, קורסים או מה שתדרשו בעבודה הנחשקת שלכם. לאחר מכן, בכדי למצוא את משרת החלומות שלכם, תראו ברחבי האתרים והרשתות, כמה מודעות דרושים רבות יש, מכיוון שזה מקצוע כל כך מבוקש, ותראו שתמצאו עבודה בלי בעיה.

 

לסיכום

מדען נתונים זהו מקצוע חשוב מאוד עם חברות ההייטק השונות, אם אתם מחפשים משרה בתחום, רק תצטרכו לחפש, ותראו מהר מאוד כמה חברות, קטנות וגדולות מחפשות אתכם.

שולחן עבודה

 

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.