לאילו אנשים הכי מתאים לעבוד בשיווק דיגיטלי?

גרף נתונים

בשנים האחרונות ההתפתחות הדיגיטלית ואיתה אינספור מדיות חדשות, גרמה לכך ששיווק דיגיטלי הפך להיות בעל משמעות רבה הרבה יותר מאשר היה בעבר.

למתי מתאים לעבוד בתחום השיווק הדיגיטלי ואילו תכונות אופי נדרשות על מנת להצליח?

 

מה זה שיווק דיגיטלי?

התחום של שיווק הדיגיטלי הוא רחב מאוד. למעשה כל פלטפורמה דיגיטלית חדשה שנוצרת היא עולם שלם של אפשרויות שיווק ופרסום שמתאים ספציפית לאותה פלטפורמה. כך לדוגמא, השיווק והפרסום באפליקציית TIK TOK  הינה שונה לחלוטין מאופן השיווק בפלטפורמה אחרת למשל בפייסבוק. אנשי שיווק דיגיטליים מבצעים מגוון רחב של תפקידים: מנהלי אתרים, מנהלי רשתות חברתיות, אנשי SEO ועוד.

 

אין צורך בניסיון קודם בהייטק או תכנות

רבים חוששים להיכנס לתחום השיווק הדיגיטלי, מכיוון שנשמע שזהו תחום שמגיע מעולמות ההייטק. האמת היא שלא צריך ללמוד תכנות או שפת מחשב על מנת לעסוק וליהנות מעבודה בשיווק דיגיטלי.

גם אין צורך להיות בעל ניסיון קודם בחברת הייטק על מנת להתקבל לעבודה בתחום השיווק הדיגיטלי.

 

יצירתיות

אנשי שיווק דיגיטלי צריכים להיות אנשים בעלי ראש פתוח, יצירתיות ובעלי דימיון. תכונות אלה חשובות מכיוון שאנשי שיווק מומחים ידעו לתת פתרונות לדילמות שיווקיות שהם יתקלו בהם. בנוסף לכך, ישנה חשיבות לתוכן שיווקי חדש ויצירתי באופן שימשוך את קהל היעד ויניע לפעולה ואנשי השיווק הדיגיטלים עוסקים הרבה פעמים בתוכן עצמו ולא רק באופן הפרסום.

 

אהבה לנתונים

אנשי שיווק דיגיטליים מתעסקים בנתונים ומספרים. עליהם ללמוד ולהבין אילו אסטרטגיות פרסום וקמפיינים שהם יצרו הניבו תוצאות טובות יותר, ואילו פחות. על כן, מנהל שיווק דיגיטלי בודק את הנתונים כל הזמן וצריך להיות עם יד על הדופק מכיוון שלפעמים לקרוא את הנתונים נכון ולשנות אסטרטגיה יכול להוביל לתוצאות הרבה יותר טובות.

 

עבודה מהבית, מחו"ל או עבור עסקים הנמצאים בחו"ל

אנשי שיווק דיגיטליים, לאחר שצברו מספיק ניסיון ופתחו עסק עצמאי, הרבה פעמים בוחרים לעבוד מהבית. כיום ישנם גם פתרונות של השכרת משרדים לפי ימים או שעות, ובמידה ויש צורך בפגישה פרונטלית ניתן לקיים אותם שם. אך רוב הזמן אין צורך במשרד קבוע.

ניתן לעבוד בשיווק דיגיטלי גם בזמן שהייה בחו"ל. מכיוון שהעבודה מתבצעת בעזרת המחשב הנייד שלך, אתה יכול להמשיל לעבוד גם בזמן חופשה בחו"ל. ישנם אנשים בתחום השיווק הדיגיטלי שבתקופת סגרי הקורונה עשו רילוקיישן לחו"ל והמשיכו לעבוד משם. במידה והאנגלית  שלך מספיק טובה נפתח לך פוטנציאל למציאת לקוחות בחו"ל, המיקום הפיסי שלך אינה מגבלה.

 

לסיכום

אם אתה אדם יצירתי שאוהב מספרים, אם קרה שנתקלת במודעת פרסום ואמרת לעצמך שאם המודעה הזו הייתה מפורסמת בפלטפורמה אחרת היא הייתה הרבה יותר נכונה ומעניינת. אם אתה אדם עצמאי ויכול להניע קמפיינים שלמים ולקחת אחריות על תקציבי פרסום, יכול להיות שתחום השיווק הדיגיטלי הוא התחום עבורך.

 

איש שיווק

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.