5  טיפים לבנייה ועיצוב של אתר נוח למשתמש

דף אינטרנט

בעידן המודרני קשה לדמיין את חיינו לפני עידן השימוש באינטרנט.

כיום אנשים משתמשים באינטרט למכוון שימושים מבדיקת זמני טיסה עד ניהול רשימת קניות שבועית.

כל עסק או מוסד המכבד את עצמו צריך להחזיק אתר אינטרנט, שיקל על התרשמותם של לקוחות מהשירותים הניתנים בו וינגיש את העסק גם למתקשים

בניידות.

אז אין בונים אתר מזמין ונוח, שיגרום ללקוחות להישאר בו?

 

דף נחיתה

בשלב הראשון נחשוב על דף הנחיתה, הדף הראשון הנפתח ברגע שהלקוח נכנס לאתר. יתכן כי הלקוח הגיע ללא ידע מוקדם על העסק, לכן כדאי לכתוב בתמצות מה השירותים הניתנים בעסק או התחום בו המוסד עוסק. בנוסף, רצוי להימנע מנראות עמוסה ומציפה בדף הנחיתה על מנת לעורר בלקוח את הרצון להמשיך לשוטט באתר ולקרוא בנחת את התיאורים השונים של שירותי העסק, גלריה והמלצות. מומלץ להקפיד על עיצוב מקצועי של האתר, המתכתב עם התוכן שלו. אתר של משרד עורכי דין, למשל, לא ישתמש באותו עיצוב כמו אתר למכירת צעצועים לילדים.

 

ליווי מקצועי

כאשר משקיעים בבניית אתר, כדאי מאוד לקבל ליווי מקצועי. משרדים וחברות המתמקצעים בתחום יידעו להציע שירות עיצוב ובניית אתרים הכולל מעטפת המותאמת לעסק שלכם. המעטפת כוללת מחקר סביב קהילת יעד וקו עיצובי אופטימלי על מנת למשוך אותה, ניתוח נתוני הגלישה באתר והפיכתם לאסטרטגית שיווק, מיקוד וניסוח המסרים המועברים באתר וכו'. ליווי מקצועי מביא זוויות ראיה שלא תמיד בעל העסק חושב עליהן ולכן עשוי לסייע בהגדלת תנועת הלקוחות המגיעים לעסק דרך אתר האינטרנט ובקביעת הרושם הראשוני לנכנסים לאתר.

 

נגישות

בתהליך עיצוב האתר נמצאים במערכת של מציאת איזון בין עיצוב חדשני, מושך את העין ואטרקטיבי לבין נגישות, הפחתת עומס והנגשה לכל סוגי האוכלוסיה. לשם הנגשה ללא ויתורים על עיצוב מודרני ומושך יש ליצור תפריט מוצרים ושירותים ברור וכדאי לשים במקום בולט לעין תיבת חיפוש באתר. במקרים בהם נגישות לכלל האוכולוסיה חשובה במיוחד ניתן להיוועץ עם יועץ נגישות מתחום אפיון ותכנון חוויית משתמשת UI/UX.

 

תוכן האתר

על תוכן האתר להיות קשור לתחום העסק, כמובן, אך גם להוות ממשק עם תחומים אחרים. למשל: במידה ויש לכם עסק למכירת ספות, ניתן להכניס לאתר מאמרים הנוגעים בעיצוב הסלון בכלל ועל בחירת ספה בפרט. מאמרים אלה צריכים להיות קצרים יחסית וממוקדים בחלק בו העסק שלכם תורם ללקוח. על מנת להגביר את נוחות הלקוח ניתן ליצור היפר-קישורים בטקסט עצמו, שיפנה למוצרי העסק העונים למתואר בטקסט. ישנן חברות העוסקות בכתיבת תוכן באופן מקצועי וניתן להיעזר בשירותיהן, בליווי משרד האסטרטגיה והשיווק המלווה את העסק.

 

בקרת איכות

בסיום האתר ולפני העלאתו לאוויר, חשוב להעביר את האתר תהליך בקרת איכות. בקרת האיכות נעשית על ידי QA ואמור להיכלל בשירות בניית האתר, אם בחרתם להיעזר בשירות של חברה מקצועית.

 

מסך

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.