החזר מס יותר קל ממה שחשבתם

החזר מס

שכירים ועצמאיים רבים זכאים להחזרי מס מהמדינה ממגוון סיבות, אך רשות המיסים לא תודיע להם על כך. למרות החששות, אין מדובר בתהליך מסובך. במאמר זה נסביר לכם למה מגיע לכם כסף ואיך ניתן לקבל אותו מהמדינה למעט רואי חשבון ויועצי מס שמתפרנסים מלעבוד מולה, רשות המיסים בכל מדינה, כולל ישראל, מעוררת תגובות שליליות.

רוב הישראלים מעדיפים לא להתעסק איתה או מולה ולכן גם שהמדינה חייבת להם כסף הם לא ממהרים לדרוש את מה שמגיע להם. זאת למרות שתהליך קבלת החזר מס אינו מורכב או מסובך מדיי.

 

למי מגיע החזרים?

שכירים ועצמאיים זכאים לקבל החזר מס ממגוון רב של סיבות: בעיות רפואיות ומחלה קשה, גירושים, תרומות, החלפת עבודה, סחר בשוק ההון, עקב מכירת נכס או לאחר הוצאת משכנתה, יציאה לפנסיה, שחרור מצה"ל ונכות כתוצאה משירות בצה"ל, עקב שהייה בחו"ל, כתוצאה מאי ביצוע תיאום מס. גם לקויות למידה של הילדים או ילדים בעלי צרכים מיוחדים עשויים לזכאות בהחזר מס.

משפחות חד הוריות גם כן זכאיות להחזר, גם במקרה של אובדן כושר עבודה, שכיר העובד מהבית זכאי להחזר, כמו גם מי שיצא לשנת שבתון. עולים חדשים, מילואימניקים ועובדים שיצאו לחל"ת עשויים להיות זכאיים להחזר מס. כמו גם בעלי רכבים היברידיים ואלה המקבלים קצבאות מהמדינה.

 

צריך לבקש כדי לקבל!

גם אם אתם זכאים להחזר מס, רשות המיסים לא תתנדב להעניק לכם את הכסף. אל תצפו לקבל יום אחד צ'ק בדואר או אפילו הודעה שאתם זכאים להחזר מס. כדי לקבל את הכסף שמגיע לכם על פי חוק, אתם צריכים לפנות לרשות המיסים, למלא את הטפסים הנדרשים ולהמתין עד שהכסף יועבר לחשבון הבנק שלכם.

ההחזרים הם תמיד רטרואקטיביים, קרי, על שנת המס שחלפה לאחר ששילמתם מיסים על כל אותה שנה. הסיבה לכך פשוטה. רשות המיסים גובה משכירים מס הכנסה חודשי על סמך חישוב  באשר לשכרו המשוער של השכיר במשך כל השנה. עצמאיים משלמים מקדמות על סמך שיעור הכנסה שנתית. אם, בסוף השנה, נוצר פער בין הסכום המשוער לסכום האמיתי – זהו החזר המס

 

כל אחד יכול

רשות המיסים אומנם לא תפנה אליכם ביוזמתה אך היא מאפשרת לקבל החזרים 6 שנים אחורה. במילים אחרות, אם המדינה חייבת לכם כסף על שנת 2016, יש לכם עד סוף השנה הנוכחית לגבות את התשלום. התהליך עצמו ידידותי למשתמש. בניגוד לעבר, אז היה צורך לגשת למשרדי מס הכנסה, רשות המיסים מאפשרת הגשת בקשה מקוונת הן לעצמאיים והן לשכירים.

עובדים שכירים צריכים למלא טופס 135, לצרף אליו את טופס 106 המסופק על ידי מקום העבודה ולצרף מסמכים נוספים. כדי להקל עוד יותר על התהליך יש באתר רשות המיסים סימולטור המסייע בחישוב מס הכנסה לשכירים. עצמאיים ידרשו למלא טופס 1301 ואישורים נלווים

 

עדיין חוששים? פנו למומחים

למרות שהתהליך בקשת החזר מס אינו מורכב, הוא צורך זמן ועשוי להיות מתסכל עבור אלה שאינם מנוסים בנושא. במקרים מסוימים יש קשיים אובייקטיבים (כמו מחסום שפה לעולים חדשים) שעלולים להקשות עוד יותר. במצבים שכאלה כדאי לשקול לפנות לאנשי מקצוע שייעצו לכם ויגישו את הבקשה עבורכם. מצב זה יכול להעניק שקט נפשי למגיש הבקשה ולזרז את התהליך

החזר מס

3 השלבים עד לרישום פטנט
3 השלבים עד לרישום פטנט

רבים מאתנו שמעו על פטנטים שונים שהומצאו על ידי ישראלים ושינו את העולם כולו, אך מעטים הם אלה שמכירים בשלבים שהובילו לרישום הפטנט. מדריך זה

קרא עוד »
קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.