5 דרכים ליצור תוכנית עסקית ללא פגמים בסטארט-אפ

סטרטאפ

מדינת ישראל משופעת בסטרטאפים שונים.

עובדה זו גורמים לרבים דווקא ליצור סטארט אפ אחר שלא קיים עוד בארץ ולהיות הראשונים בתחום זה.

ניתן ליצור סטארט אפ במגוון רחב של נושאים החל מטכנולוגיה ועד כלי בית.

קיימים ממציאים רבים בעלי רעיונות מרתקים אך רק מעטים זוכים להצלחה מסחררת. ההבדל בין ממציא שהצליח לכזה שלא נעוצה בתוכנית העסקית. מאמר זה

תפקידו להציג מגוון רחב של דרכים ליצור תוכנית עסקית ללא פגמים. כזו שתצליח להבדיל את המוצר מבין המוצרים האחרים של המתחרים.

 

הכירו את התוכנית העסקית

תוכנית עסקית לסטארט אפ נחוצה במיוחד ליזם ולמנכ"ל סטארט אפ התוכנית הזו תעזור לכם לשכנע הן את הצוות שיוצא אתכם למסע הארוך והלא קל הזה תפקיד התוכנית העסקית להסביר איך החברה תצליח להשיג את המטרות שלה מדובר על שתי סוגים של מטרות המטרות הפיננסיות והמטרות העסקיות עד להשגת המטרה.

 

מהם ההיבטים של התוכנית העסקית?

כלכלי – פיננסי – התוכנית צריכה לכלול תזרים מזומנים הוצאות והכנסות של העסק בנוסף עליה לכלול את החזר ההשקעה למשקיעים.

שיווקי – על מנת שהסטרטאפ יצליח יש לשווק אותו בקהל היעד לכן יש למצוא את קהל היעד המתאים ביותר ברגע שמוצאים זאת, החשיבה על דרכי השיווק תהיה קלה יותר.

טכנולוגי – תוכנית עסקית עוזרת לצוות ולמשקיעים להבין מה היתרונות של החברה לעומת המתחרים שלה.

אסטרטגי – חשוב מאד שתהיה אסטרטגיה, אסטרטגיה נכונה היא כזו שמתייחסת למגוון היבטים הקשורים לעסק.

 

5 דרכים לבניית תוכנית עסקית

מצאו את הרעיון המושלם

סטארט אפ לא יהיה מוצלח אם הוא יחזור על רעיון שהיה קיים בעבר  לכן איך לבנות תוכנית עסקית היא שאלה חשובה. עליכם לחפש גם במאגרים קיימים של פטנטים שונים אם הרעיון המקורי שאתם חושבים עליו כבר קיים.

אתם יכולים להסתכל ברעיונות שונים ולבצע סיעור מוחות שיעזור לכם לבחור רעיון חדשני ומקורי. בראש ובראשונה עליכם להתבסס על החזון של העסק שצריך להיות כתוב ומוכן.


הגדירו וזהו את המשקיעים והצוות

הדרך השנייה תוכנית עסקית מוצלחת תלויה בזיהוי של המשקיעים והצוות. אחת מהמטרות העיקריות של התוכנית העסקית הוא לשכנע את המשקעים והצוות בנחיצות המוצר. נדירים מקרים שבהם חברה מושתת על יזם בודד ברובם של המקרים יש צורך בצוות עם כישורים רבים.


פרטו ונמקו את מטרת הסטארט אפ

בתוכנית עסקית אתם לא צריכים רק לשכנע רק גורמים חיצוניים בנחיצות של המוצר שלכם אלא אף את הצוות עצמו. תוכנית עסקית טובה היא כזו שתגדיר בצורה המושלמת ביותר את המטרות של המוצר, יתרונות וחסרונות והצרכים של המוצר. עליה להבהיר בפירוט את התפקידים של כל אחד מאנשי הצוות.

לסיכום: מאמר זה מונה מספר דרכים לבניית תוכנית עסקית. הוא מסביר מהי תכנית עסקית, מציג את המטרות של התוכנית העסקית ומעניק 3 דרכים לבניית תוכנית עסקית.

סטרטאפ

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.