דברים שאתם חייבים למתג בעסק מתחיל

מוצרים מסוימים הם לא רק המוצר עצמו, אלא גם השם של המוצר או השם של החברה שמייצרת אותו – וזה מה שנקרא מיתוג.

כדי להבין מה זה מיתוג צריך פשוט לבחון את ההבדל בין המחיר של ג'ינס של ליווייס או לי קופר בהשוואה לג'ינס לא ממותג, או מחירו של אייפון בהשוואה לטלפון סיני.

כמובן שלעיתים קרובות המוצרים שונים, אך המותג עושה את ההבדל.

 

מיתוג עסקי – מה זה בעצם?

מיתוג עסקי הוא תהליך שעסק עובר המקנה לו זהות, שם ושפה עיצובית ייחודיים לו. תהליך מיתוג עוברים עסקים שמבינים שכדי לבלוט מעל למתחרים לא מספיק להשקיע רק באיכות המוצר אלא גם בחוויה סביבו ובמה שמרגיש הלקוח בעצם זה שהוא מחזיק מוצר של העסק. עסקים עוברים תהליך מיתוג בנקודות שונות בחייהם: בתחילת העסק, בגדילה מהירה שלו, במשבר, בשינוי שם וכדומה.

 

דברים שמיתוג עסקי צריך לכלול

אז מה צריך לכלול מיתוג עסקי? הבאנו עבורכם מספר דוגמאות מבית ג'נסיס מיתוג עסקי:

  1. לוגו

לוגו הוא אחד המאפיינים החשובים בתהליך מיתוג עסקי. כפי שבפרופיל שלכם באתר היכרויות תשקיעו בבחירת תמונת הפרופיל, כך גם חברה תשקיע בעיצוב הלוגו שלה שכן זהו מאפיין שהלקוח זוכר. רק תחשבו על חברות כגון פייסבוק ויקפוץ לכם ה-F הכחול שלה; מקדולנדס המזוהה עם ה-M הצהוב על רקע אדום; אפל והתפוח הנגוס ולא חסרות דוגמאות. כדי שלוגו אכן יהיה מוצלח וייחרט בזיכרון הציבור, יש לעבור תהליך מעמיק ביצירתו וזאת עושים במסגרת תהליך מיתוג עסקי.

 

  1. בניית פרופיל לקוח

תהליך מיתוג עסקי חייב לכלול בניית פרופיל לקוח, או במילים אחרות הבנה מעמיקה מיהו קהל היעד אליו אתם פונים. לקהל היעד שלכם יש זהות, אישיות, הרגלים ומוטיבציה וחשוב להגדיר מאפיינים אלו כדי לדעת כיצד לפנות אליו. כך למשל, את אפיק הפרסום (רשתות חברתיות / פרסום ברדיו / שלטי חוצות) נבחר בין השאר בהתאם לקהל היעד.

 

  1. נכסים דיגיטליים

אין היום מותג שלא כולל נכסים דיגיטליים משמעותיים. נכסים אלו כוללים עמודים ופרופילים ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק וכן אתר אינטרנט עסקי כאשר לפעמים ישנו גם אתר תדמית וגם אתר מכירות. בנכסים הדיגיטליים אתם מקדמים את הפעילות העסקית שלכם, כגון קמפיינים והנעה לפעולה ואיסוף מידע באמצעות דפי נחיתה.

 

  1. שפה עיצובית

מותגים כיום מבדלים את עצמם באמצעות שפה עיצובית המיוחדת להם, הכוללת פונט וצבעים ייחודיים. שפה עיצובית עקבית וייחודית לעסק מאפשרת ללקוחות לזהות את העסק ולהזדהות עימו, שאלו הם דברים שמשפיעים מאוד על הנכונות של הלקוח להוציא כסף בעסק.

 

  1. סלוגן

סלוגן הוא מסר פרסומי קצר המזוהה עם המותג שלכם. על הסלוגן להיות חיובי, להציג את היתרון המרכזי של המותג, לבדל אתכם מהמתרים ולהציג את היתרון המרכזי שלכם והכי חשוב – סלוגן שקל לזכור ולזהות אותו איתכם.

מסך

 

 

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.