איפה לומדים הנדסת נתונים?

ללמוד הנדסת נתונים

אם אתם מעוניינים בתחום של הנדסת נתונים, חשוב שתכירו את המקומות שתוכלו ללמוד את זה. בחירת מקום לימודים זה עניין בעל חשיבות, לדעת את התחום זה חצי מהדרך, בחירת המקום קשורה למסלול, היקף הלימודים, תוכנית הלימודים ועוד המון מאפיינים שונים. עכשיו הצעד הבא שלכם, זה להתחיל להכיר לעומק את האפשרויות שלכם.

 

כמויות של נתונים

יש היום כמויות אדירות של נתונים, מומחים כבר גילו שכמויות המידע שנאספות עולות ללא הרף בקצב מהיר מאוד. המידע המופק מכל המקורות האלו מתחיל במנועי חיפוש, מועבר בעסקאות מקוונות ומגיע עד למידע מדיני רגיש. לכל הנתונים האלו יש חשיבות רבה בענפים השונים, פיננסיים, רפואיים ואפילו למדיה החברתית, לכן הצורך במומחים ממשיך לעלות.

 

תחום הנדסת נתונים

תחום הנדסת נתונים זהו ענף שמתמקד בעיבוד כל הנתונים האלו ובפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לשימוש בנתונים הללו. ניתן ללמוד את התחום במסגרות שונות ביניהן מספר מסלולי תואר ראשון במוסדות רבים בארץ. מדובר במסלולי לימודי הנדסה בהם מקבלים את היגע והכלים שצריך בשביל לנווט בשוק הנתונים הדינאמי והמתפתח בקצב מטורף.

 

מה זה הנדסת נתונים?

הנדסת נתונים מתמקדת בכרייה ועיבוד המידע על ידי מערכות ממוחשבות חכמות ומתקדמות. מהנדסי נתונים מתמחים בפיתוח ובשימוש של הכלים לאיסוף המידע הדיגיטלי והאחסון שלו בצורה יעילה בכדי להגיע למסקנות פרקטיות. את הידע שמופק ממסת הנתונים הזו ניתן ליישם במגוון רחב של ערוצים במשק ובתעשייה עובר ייעול התפקוד של הארגונים.

 

תכנית לימודים

התכנים הלימודים שתמצאו במוסדות כמו נאיה קולג׳, מותאמים להתפתחויות המהירות שבתחום המידע והביג דאטה. מטרת הלימודים היא להכשיר את הסטודנטים לעבד נתונים תוך שימוש יעיל ויישום השיטות הממוחשבות המתקדמות שלרשותם. לאורך תכנית הלימודים, נחשפים למכוון תהליכים של איסוף וניתוח נתונים ומסקנות העולות מהמידע.

 

תואר ראשון

כמובן שיש המון מסלולים שונים של לימודי הנדסת נתונים, מדובר בתחום מאוד נחשק ולכם תמצאו מקומות רבים מאוד שמציעים מסלולי לימוד שלו בכל הארץ. בין המוסדות המוכרים:

  • הטכניון – לימודי הנדסת נתונים ומידע בטכניון שבחיפה, מתקיימים בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ואורך הלימודים הוא כארבע שנים. הסטודנטים יכולים גם לבחור מגמת התמחות בנושאים שונים כמו כלכלה או יזמות ועוד.
  • בן גוריון – באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, ישנם לימודי הנדסת נתונים במחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע. אורך הלימודים הוא כארבע שנים ובמהלך תכנית הלימודים הסטודנטים לוקחים חלק במגוון פרויקטים מעשיים בתחום הנדסת נתונים.

 

תלמדו איפה שמעניין אתכם

לפני תחילת הלימודים חשוב מאוד שתעשו קצת מחקר, על האוניברסיטאות, המכללות, המסלולים, וכך תראו בעצמכם מה כל אחד מהמוסדות האלו מציע לכם. כאשר כל המידע יהיה לפניכם, תוכלו לעשות בחירה על פי מה שהכי מלהיב ומדבר אליכם, ואז תוכלו להתחיל את המסע והדרך שלכם אל תחום הנדסת נתונים, לצלול פנימה ולגלות עולם חדש ומרגש.

ללמוד הנדסת נתונים

3 השלבים עד לרישום פטנט
3 השלבים עד לרישום פטנט

רבים מאתנו שמעו על פטנטים שונים שהומצאו על ידי ישראלים ושינו את העולם כולו, אך מעטים הם אלה שמכירים בשלבים שהובילו לרישום הפטנט. מדריך זה

קרא עוד »
קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.