אילו דברים עושים במהלך תהליך מיתוג

מסך

אחת השאלות הנפוצות שעולות בקרב בעלי עסקים חדשים שבוחרים למתג את העסק שלהם נוגעת להליך.

רבים מהם יודעים מה צפויה להיות התוצאה הסופית, אך מעטים יודעים מהי הדרך אליה.

כדי לבדוק איזה דברים עושים במהלך תהליך של מיתוג, יצאנו להיפגש עם המומחים בתחום וחזרנו עם כל המידע שיענה על השאלה הזו.

 

בואו נבין יחד מה זה מיתוג

רגע לפני שנתעמק בנושא, חשוב שנבין בכלל מה זה מיתוג? אז מיתוג הוא תהליך שמתבצע ב-2 המקרים הבאים:

  1. אצל חברות קיימות שרוצות למתג את עצמן מחדש
  2. אצל חברות חדשות שרוצות למתג את עצמן מראשית הפעילות שלהן

המיתוג בעצם נועד ליצור בידול בין החברה הנוכחית לבין המתחרות שלה.

 

אילו דברים עושים במהלך תהליך של מיתוג – השלב הראשון

השלב הראשון בהליך של מיתוג מתחיל בבידול. קודם כל בודקים מה בולט או שוני בחברה הקיימת או החדשה. כדי להגיע לתשובה, יושבים בדרך כלל עם מנהל החברה ושואלים אותו את השאלה הפשוטה ביותר: "מה אתה מציע שאין לאחרים?". אם למשל מדובר בחברה חדשה שמתכננת לייבא בגדים מעוצבים בסגנון איטלקי, ניתן יהיה לומר די בקלות שהחברה מציעה משהו שמעטות החברות שמציעות אותה – בגדים בניחוח איטלקי.

 

אילו דברים עושים במהלך תהליך של מיתוג – השלב השני

בשלב זה צריך לכתוב את החזון של החברה. הדבר עשוי להישמע לכם מיותר, אבל מדובר בבסיס חשוב שלא ניתן להתקדם בלעדיו אל עבר השלב ה-3 והאחרון. חברות קטנות וגדולות כאחד צריכות חזון שישקף לצוות העובדים, ההנהלה וכמובן גם ללקוחות את המטרות של החברה לטווח הרחוק.

 

אילו דברים עושים במהלך תהליך של מיתוג – השלב השלישי

מתוך התשובה שניתנת לשאלה שנשאלה בשלב הראשון, ניתן להוציא את השוני שבחברה ולהביא אותו לידי ביטוי ב-3 סממנים חשובים:

  1. סממנים טקסטואליים
  2. סממנים ויזואליים
  3. סממנים מילוליים

שלושת הסממנים הללו מאפשרים ללקוחות הפוטנציאליים להבין ברגע מה מיוחד בחברה הזו שכבר בעצם, מבלי ששמנו לב, נהייתה מותג. הלקוחות צפויים לראות בהמשך את הקצה של המותג ואת המסרים הפרסומיים. אלו מאפשרים לקלוט ברגע את "השפה המותגית" שנוצרת בשלב זה של תהליך המיתוג. ראוי לציין כי לכל מותג יש שפה מותגית ייחודית משלו. מידת ההצלחה של מיתוג החברה תלוי אם הלקוחות מכירים את המותג ויודעים לזהות את אחד או יותר מהמאפיינים הבאים שלו:

  • הלוגו
  • השפה הגרפית
  • הצבעים שמאפיינים אותו ועוד

 

מילה לסיום

רגע לפני סיום, חשוב לציין כי בנייה של האסטרטגיה ויישום של תהליך המיתוג צריך להתבצע אך ורק על ידי משרדי פרסום או חברות שכוללות אנשי מקצוע שמתמחים, נושמים וחיים את הנושא. שכן, אנשים אלו יוכלו ללוות אתכם בעת תהליך המיתוג ולתת לכם את המענה המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם.

איש שיווק

 

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.