איך ניתן לבצע ניתוח התנהגות של גולשים באתר האינטרנט שלך

מחשב נייד

בעשרים השנים האחרונות, עולם מדעי הנתונים עובר מהפכה של ממש. טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI), כלים לניתוח של מטא דאטה וכמובן העובדה שכמעט הכל קורה כיום באינטרנט – מאפשרים גישה למידע עבור אנשים ממגוון רחב של תחומים.

החל מבעלי עסקים ובוני אתרים, דרך אנשי פרסום ומעצבים ועד הגולשים עצמם שנהנים ממוצרים שמותאמים להם יותר – כולם נהנים ממהפכת המידע. אבל ניתוח מידע והתנהגות באופן עצמאי יכולים להיות מעט מורכבים. אז איך תוכלו לבצע ניתוח חכם של נתוני הגלישה באתר שלכם? ואיך ניתוח כזה יתרום לעסק שלכם? כל התשובות – בטקסט שלפניכם.

 

איך ניתן לבצע ניתוח התנהגות של גולשים באתר

יש לא מעט תוכנות אשר מציעות ניתוח התנהגות של גולשים. אחת התוכנות הפופולריות ביותר, ואחת הוותיקות ביותר בתחום היא הוטג'אר (Hotjar). הטוג'אר מביאה עימה לדיון ניסיון רב, נגישות ועיצוב קליל ונעים. התוכנה, שהחלה להימכר כבר בשנת 2014, מאפשרת לכם לצבור ולנתח מידע על הגולשים באתר שלכם.

ניתוח התנהגות הגולשים על ידי תוכנה כמו הוטג'אר מאפשרת לכם לזהות את החלקים האטרקטיביים ביותר באתר שלכם. כך תוכלו לשנות ולהתאים אותו בצורה שתמשוך יותר גולשים חדשים, ותשמר יותר גולשים קיימים. למעשה, לתוכנות ניתוח התנהגות גולשים יש כל כך הרבה שימושים, שמגיע לנושא פסקה משלו.

 

למה צריך לבצע ניתוח התנהגות של גולשים באתר

ניתוח התנהגות של גולשים באתר הוא חשוב, ואפילו קריטי, להצלחה של האתר שלכם. ניתוח התנהגות של גולשים מאפשר, כפי שכבר ציינו, לזהות מה הם נקודות החוזק והחולשה של האתר שלכם. איך תדעו אם העיצוב של האתר הוא מושך או שמא מרתיע? כיצד תוכלו לדעת אם התוכן שבאתר מושך את הגולשים, או שהאתר שלכם לא מסודר בצורה טובה מספיק?

ניתוח התנהגות של גולשים באתר כולל אגירה של מידע ממש כמו זה, הצגה ברורה שלו ובחלק מהתוכנות – גם הצעות לשיפור. כשהתחרות היום בין אתרי האינטרנט והעסקים המקוונים השונים היא כה אינטנסיבית, אתם חייבים שתהיה לכם דרך לזהות את נקודות החוזקה והחולשה שלכם.

 

מה כולל ניתוח התנהגות של גולשים באתר

המידע שמצטבר בתוכנה לגבי התנהגות הגולשים באתר משתנה בין תוכנה לתוכנה. יחד עם זאת, נעשה שימוש במספר דוגמאות מתוכנת הוטג'אר רק בשביל להראות לכם כמה מידע מועיל תוכלו להוציא משימוש בתוכנה כזו.

בהוטג'אר נעשה שימוש במפות חום, שייתכן וחלקכם מכירים מעולם ניתוח הנתונים בכדורגל. למעשה במפה תוכלו לראות באילו אזורים המשתמשים באתר ביצעו יותר הקלקות, או כמה גלילות הן ביצעו עד סוף הדף. תוכלו גם לראות מאילו מכשירים נכנסו המשתמשים לאתר שלכם – ולבנות אותו כך שהשימוש בו יהיה נוח יותר דרכו (למשל טאבלט).

 

סיכום

לסיכום, כיום תוכנה לניתוח התנהגות גולשים באתר היא כלי הכרחי לכל עסק בעל נוכחות דיגיטלית.

מסך

 

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.