איך לעצב אתר שיתאים לתהליך קידום אתרים

איש שיווק

למדתם מקצוע, השקעתם וקיבלתם תעודה, הכנתם מודעה יפה, והקמתם אתר, ועכשיו רק נשאר לחכות ללקוחות, ובעיקר למבקרים באתר. השאלה הגדולה היא איך לעצב את האתר שלכם בצורה שהוא יקודם, ולקוחות פוטנציאלים יכנסו אליו בהיקפים גדולים. אז איך עושים את זה?

 

מה זה אומר עיצוב אתר?

עיצוב האתר הוא חלק קריטי מתהליך בניית האתר. אחרי אפיון ותכנון מגיע השלב של העצוב, כאשר במקרים רבים כל השלבים הללו מתבצעים ביחד.  קידום אתרים, הוא תחום בפני עצמו, אבל הדרך להגיע אליו, ואחד הכלים שניתן להפעיל בתוך המושג הרחב הזה, הוא עיצוב האתר בצורה שתשפיע על קידומו לאחר מכן. עיצוב כולל גם את הצבעים באתר, גם את הטקסט וצורתו, וגם את מיקומי הבאנרים ואלמנטים באתר. בדרך כלל העיצוב של הכל יהיה בקובץ חיצוני. קובץ זה נקרא css, ובתוכו מנהלים, בעזרת פקודות את עיצוב האתר (למרות שיש אתרים בהם ניתן לעשות זאת גם בתוך מרכיבי האתר עצמו)

 

מה זה אומר קידום אתרים?

קידום אתרים, הוא מושג רחב שכולל בתוכו גם את הדירוג של האתר במנועי החיפוש השונים, בעיקר גוגל כמובן, אך לא רק. גם את הבנת צרכי הגולשים ומה הם בעיקר מחפשים, ואיך מייצרים טקסט שיוביל אותם למה שהם מחפשים, ויחבר בין אלו המחפשים מוצר דומה למוצר שיש באתר, לאתר עצמו. קידום אתרים, לא אפשרי בלי עיצוב האתר בצורה שתעזור לקידומו, וכמובן אלמנטים שונים של תוכן וממשק.

 

אז איך עובד התהליך?

כשמעצבים לשם קידום אתרים, המחשבה הראשונית היא מה המשתמש, במקרה הזה, הגולש באינטרנט מנסה להשיג. לאחר מכן יש לחשוב, מה העסק, או בעל האתר מקווה לקבל מהקידום. האם הוא רוצה לקבל לידים שונים, האם לצאת לשיווק שותפים כדי להרוויח עמלות, או האם הגדלת מאגר רשימות הדיוור שלו. לאחר מכן, כשהמטרה של הגולש ברורה, והמטרה של העסק ברורה, עוברים לבניית המידע באתר. ראשית יש לשים שורת ניווט באתר, לאחר מכן להציב כותרת מרכזית לכלל האתר. עדיף לשים מיד אחר כך איזו שאלה מרכזית וכמובן תמונת רקע עליונה. גוף התוכן יבוא לאחר מכן, לצד אלמנטים גרפיים, תמונות, וצורות שונות. יש להוסיף כמובן קישורי שיווק אם ישנם שותפים שונים, ובסוף את החלק התחתון, גם בו יש למלא קצת טקסט. שימו לב שברוב האתרים יופיע גם סרגל כל שהוא בצד.

לסיכום, קידום אתרים הוא תורה שלמה, ואחד הכלים שיש כדי להגיע למטרה ולקדם את האתר שלכם הוא דרך העיצוב שלו. שמרו על מבנה מסודר, והגדירו את המטרות שלכם ושל הלקוחות שאתם מחפשים באופן קונקרטי ומדויק. זכרו, שיווק וקידום אתרים, בעולם כמו שלנו, יעשה את ההבדל מעסק בינוני, לעסק פורח ומשגשג. זה תלוי בכם.

מסך

 

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.