איך לבחור מסך מחשב המתאים לעיצוב גרפי

מסך

אם אתם מעוניינים ללמוד עיצוב גרפי, או שאתם כבר גרפיקאים, חשוב שתדעו איך לבחור מסך מחשב מתאים, כזה שימקסם את העבודה שלכם.

בכדי לעשות זאת, יש להתחשב במספר קריטריונים הקשורים במאפייני המסך.

על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

תפקיד מפתח

לפני שתרשמו ללימודים לעיצוב גרפי, אל תוותרו על בחירה מושכלת של מסך מחשב. גרפיקאים העוסקים בתחום יודעים כי מסכי המחשב הם בעלי תפקיד משמעותי בתחום. כדי להגיע לתוצרים טובים ולהציג את התוצר הסופי בצורה הכי איכותית, כדאי לרכוש מסך טוב ומותאם. ככל שהתמונה תהייה יותר חדה ובעלת צבעים ברורים, כך הלקוחות יהיו יותר מרוצים וההצלחה תגדל. יש מספר מאפיינים לבחירת מסך מתאים, נמנה חלק מהם.

 

כמה אינץ'?

גודל המסך משפיע על האופן בו התמונה מוצגת, ככל שהוא גדול, כך ניתן לראות את המוצג באופן ברור יותר. כשיש פרטים רבים וקטנים בתמונה, המסך הגדול יאפשר לנו לראות אותם בבהירות. בנוסף, חשוב לבדוק את גודל כרטיס המסך, כיוון וזה ישפיע על טיב העבודה בשימוש של תוכנות גרפיקה כבדות, בכך שימנע את האפשרות שיתקעו ויאטו את התהליך.

הרזולוציה של המסך

קיים קשר בין גודל המסך לרזולוציה שלו. כאשר בוחרים מסך למחשב, חשוב לבדוק את כמות הפיקסלים (נקודות בתמונה דיגיטלית) המוצגים בכל רגע נתון. לקבלת תמונה חדה עם בהירות של יותר פרטים, כדאי לבחור רזולוציה גבוה, כזו עם כמות רבה של פיקסלים. לדוגמא, במידה ורוצים רזולוציה של K4 ניתן לקנות מסך שגודלו כ- 27 אינץ' או יותר.

 

צבעי הקשת

חדות התמונה והאיכות שלה, מושפעת מהצבעים המרכיבים אותה. מגוון צבעים רחב יותר ודיוק טוב יותר שלהם ישפיעו על נראות התמונה ויציגו אותה בצורה ריאליסטית. על כן, שבחורים מסך יש לבדוק מספר מדדים הקשורים לאיכות הצבעים. לכל אחד המאפיינים שלו ולכן חשוב לקרוא על היתרונות והרלוונטיות של כל אחד מהם עבורכם.

 

טיפ נוסף

כיוון וגרפיקאים עושים שימוש רב במחשב חשוב לקחת בחשבון גם את הנוחות של השימוש בו. כאשר קיימים מחשבים עם יכולת להטות את המסך ולכוון את הגובה ואת הזווית, דבר המקל על השימוש במחשב ויוצר תנאי עבודה נוחים יותר לאורך זמן.

 

מחירים והמלצות

בנוסף לקריטריונים, חשוב לעשות סקר שוק בין כלל החברות, לבדוק מחירים והמלצות של לקוחות או אנשים שאתם מכירים, בעיקר כאלה שעוסקים בעיצוב גרפי. תוכלו גם לבדוק במקומות בהם לומדים קורסים בתחום, שיוכלו לייעץ לכם.

 

לסיכום

כחלק מלהיות גרפיקאים חשוב לדעת איזה מסך מחשב לבחור, כזה שמתאים לתחום. בין היתר, מאפיינים שכדאי לבדוק הם גודל המסך, הרזולוציה שלו, איכות הצבעים ועד כמה הוא בעל יכולות שהופכות את השימוש בו לנוח ונגיש. בנוסף, התייעצות עם אנשים בתחום והשוואת מחירים בין החברות השונות, אף פעם לא תזיק.

 

איש עובד

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.