מה הכללים החשובים ביותר לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

מחשב

כתיבת תכנים איכותיים הם חלק הכרחי לקידום האתר שלכם.

באמצעותם האתר מביא לתנועה של גולשים המתעניינים בשירותים שלכם, מקבלים תשובות על שאלות ותהיות ולבסוף הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

המאמר יפרט מהם הכללים החשובים ביותר לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט.

 

כותבי תוכן יצירתיים ובעלי ידע

בראש ובראשונה עליכם למצוא כותבי תוכן בעלי ידע נרחב בתחום בו אתם עוסקים. למשל מאמרי תוכן באתר של עורך דין צריכים להיות כתובים בשפה משפטית ולהציג תקדימים ופתרונות לתחום העיסוק שלו עבור קהל היעד שאותו הוא שואף לייצג. כלומר, כתיבת תוכן לאתר צריכה להיות מקצועית ולתת מענה לקהל היעד. בנוסף, ככל שהכותב יהיה יצירתי יותר, כך התוכן יהיה מעניין ורלוונטי יותר. לא מדובר על נקודת מבט של דיווח, אלא על כתיבה שיווקית זורמת ומסקרנת.

 

כתיבת תוכן – אודות

בכל אתר רציני ישנו תוכן המתייחס לבעל האתר או לעסק בו כתוב אודותיו. כלומר, הלקוח הפוטנציאלי צריך לדעת על מי ומה מדובר, מה מייחד את העסק, למה דווקא כדאי לפנות אליו ולא למתחרים ומה היתרונות שלו. ברגע שהלקוח נחשף לתוכן יבש הנכתב ב"אודות" הוא מהר מאוד יוותר על הקריאה וידפדף הלאה. לפיכך, גם תכני האודות צריכים להיות כתובים בצורה מעניינת ולא יבשה. באמצעות כותרת מזמנת ניתן להציג את הרושם הראשוני ולייצר עניין בתוכן.

 

כתיבה שיווקית בשפה של קהל היעד

כאשר מכוונים את התוכן לקהל יעד מסוים צריך לכתוב אותו בשפה של אותו קהל יעד. למשל, תכנים לילדים נכתבים בשפה אותה הם יבינו, בקלילות ובקצרה. לעומת זאת, תכנים המכוונים לקהל היעד של יועצי השקעות למשל, יכתבו בשפה פיננסית ויסבירו מדוע השיטה של העסק היא הטובה ביותר עבורם. כך גם כשמדובר בתכנים הקשורים לחזון של העסק ולכתיבה שיווקית בכלל. הצצה באתרים של המתחרים תלמד אתכם על סגנון הכתיבה והשפה בה התוכן נכתב.

 

לכתוב בגובה העיניים

גם אם מדובר באתר בעל מוניטין, יוקרתי או יומרני, הכתיבה צריכה להיעשות בהתאם לקהל היעד מבלי להתנשא מעליו ולסבך אותו עם מושגים שיתקשה להבין. ככל שהכתיבה מתוחכמת יותר, כך קהל היעד יירתע ויפסיק לקרוא את התוכן. מומלץ לכתוב ברמה גבוהה ובמקביל בשפה פשוטה המותאמת לקהל היעד עם הסברים ודוגמאות שידברו אליהם בגובה העיניים.

 

לחלק את התוכן לקטגוריות

להרבה אנשים קשה לקרוא מאמרים ארוכים ומעייפים ולכן הם מעדיפים את התכלס. כלומר, תוכן קצר וקולע המעניק מענה לשאלה או נושא מסוים. אחת השיטות לכתיבת תוכן היא לחלק אותו לקטגוריות ולתת לדברים ערך מוסף. למשל, במאמרי תוכן לעיצוב הבית ניתן לחלק את התוכן לקטגוריות העוסקות בסגנונות עיצוב שונים כדי שהלקוחות יקבלו מושג על האפשרויות השונות ויבינו כל דבר לגופו. לסיכום, התוכן צריך לספק ידע אך בצורה שתהיה נעימה לקריאה.

איש מקליד

 

קדימה, לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן – כנראה שאנחנו צריכים לדבר. מלאו את הפרטים בטופס הבא, ובזמן הקרוב ניצור איתכם קשר עם הפרטים המלאים למוצר שבו התעניינתם.